blogikisu

blogikisu
Tervetuloa käsitöiden, tuunailun, leivonnan ja yleisen höpötyksen pariin. Toivottavasti viihdyt :)

maanantai 24. syyskuuta 2012

Kermanvaaleeta

Mä oon jo jonkun vuoden miettiny, että miks kun syksy pimenee, niin vaatteiden (lähinnä päällivaatteiden) värityskin tummenee :( Paitsi mulla :)
Perjantaina kävin Eurokankaassa ja sieltä tarttu mukaan kangasta. Nii, housukangaslaarista, takkia varten. Eikä ollu hinnalla pilattu. Pari kymppii makso pala. Ja siitä sain tän:


Vanha takki tai oikeestaan vanhan takin vetoketju sano työsopimuksensa irti. Ja muutenkaan mä en siitä takista oikeen tykänny; hihat liian pitkät, inhottavat olkatoppaukset, värikään ei oikeen ollu mieleen. Se oli sellanen pakko-hankkia-äkkiä-nyt -takki. Nyt on sitten mieleinen takki.
Oon joskus 90-luvun puolen välin paikkeilla hommannu sellasii Onnistu Ommellen -kortteja. Ja onhan niille korteille kansiokin. Nii ja kaavoja oli mukana kans. Niistä ohjeista on tää takin kaava napattu. Pikkasen vaan aiheutti mietintään yks kaavan osa: etu- ja taka-alavara. Sitten kun tarkemmin ohjeita yms. tutkailin niin hoksasin, että ohje on vuorittomalle takille ja mä tein vuorin.
Päällikangas on siis kerman vaaleaa vakosamettia ja vuori on tummanharmaata vuorikangasta, jäänyt isännän takista. En oo ihan varma, että oonko ostanu joskus jonkun isomman palan. No, anyway. Nyt tuli loppukin käyttöön.
Mallissa on jotenkin jännästi toi kaarroke osuus. Alkuperäisessä ohjeessa huppu on irrotettava, mutta mä värkkäsin sen tohon takkiin kiinni. Hupun reunaan laitoin myös Framilon-nauhalla vähän rypytystä, naruista en tykkää. Mutta tästä takista tykkään :) Alkuperäisessä oli hihansuissa halkiot, mun versiossa ei. Tikkaukset on tumman ruskeella kuin myös vetoketju.





1 kommentti:

  1. Kivan näköinen takki. Tekisi mieleni kääriytyä siihen. Täälläkin on viileetä jo.

    VastaaPoista